استقرار در پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان اولین شرکت دانش بنیان

استقرار در پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان اولین شرکت دانش بنیان

روز يك‌شنبه 26 ارديبهشت ماه ، قرارداد مشاركت پژوهشي ميان پژوهشگاه صنعت نفت و شركت ستارگان نوآور سپهر پارس در خصوص پروژه ” سيستم نوين هوازدا با استفاده از نسل جديد ماژول‌هاي غشايي پوشش‌دهي شده ” به امضا رسيد.

به گزارش روابط‌ عمومي پژوهشگاه صنعت نفت، فراهم آوري فرصت و امكان استفاده شركت ستارگان نوآور سپهر پارس از فضاي كار اشتراكي مركز نوآوري، فضاي كارگاهي و آزمايشگاهي پژوهشگاه در راستاي حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان نوپا و بومي‌سازي فناوري‌هاي مورد نياز صنعت نفت از موضوعات اين قرارداد پژوهشي است.

دكتر توفيقي، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت، در حاشيه امضاء اين قرارداد گفت: پس از آنكه مركز نوآوري پژوهشگاه فعاليت خود را آغاز كرد، فراخواني با هدف جذب استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها براي فعال‌كردن اين مركز داده شد.

وي ادامه داد: برهمين اساس اين شركت‌ها با توجه به ظرفيت پژوهشي اين مجموعه به پرديس‌هاي سه‌گانه مراجعه كرده و بر حسب موضوعات مورد علاقه اين شركت‌ها و پتانسيل موجود، موضوع مورد پژوهش انتخاب و فعاليت اين مجموعه‌ها نيز در پي آن آغاز مي‌شود.

ايشان به قراردادي كه در همين زمينه منعقد شد، نيز اشاره كرد و گفت: ويژگي اين قرارداد آن است كه اين شركت، از منظر تكنولوژي و دانش بسيار پيشرفته است و به عبارتي مراحل تحقيق و توسعه را پشت سر گذاشته است و صرفا موضوع تجاري‌سازي آن در دستور كار قرار دارد.

توفيقي با بيان اين‌كه پروژه در دست انجام اين شركت به زمينه غشاء و گاززدايي از آب مربوط مي‌شود، گفت: نتيجه اين پروژه كاربردهاي بسياري را در صنايع بالادست، پايين دست و محيط زيست دارد و دانش فني جديدي را ارايه مي‌كند.

  بازدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از غرفه شرکت ستارگان نوآور سپهر پارس در نمایشگاه بین المللی نانو فناوری 1402

ايشان افزود: خوشبختانه بستري در پژوهشگاه آماده شده است که محققين اين مجموعه در پژوهشگاه مستقر شوند و از امكانات پژوهشگاه استفاده كنند تا در نهايت بتوانيم دانش فني توليد شده را تجاري و به بازار عرضه نماييم و استقرار شرکت های دانش بنیان بیشتر در در پژوهشگاه ادامه خواهد داشت تا تحولاتي را در فعاليت‌هاي پژوهشگاه ايجاد كنند.

دكتر فلور شايق، رییس مرکز و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت همچنين در اين باره گفت: اين شركت جزو اولين شركت های دانش بنيان نوپا مي‌باشد كه در پژوهشگاه صنعت نفت مستقر خواهد شد و این امر مي‌تواند منجر به حضور شركت‌هاي دانش بنيان نوپاي ديگر در اين مجموعه شود.

وي ادامه داد: با توجه به سوابق ارزشمند محققين و امكانات و تجهيزات بسيار پيشرفته موجود در پژوهشگاه مي‌توان از اين شركت‌ها به نحو مناسبي حمايت كرد تا وارد صنايع مختلف كشور شوند و اميدواريم بتوانيم از پتانسيل‌هاي مازاد پژوهشگاه براي حمايت از كسب‌ و كار‌هاي نوپا استفاده كنيم.

گفتني است اين قرارداد ميان دكتر جعفر توفيقي، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت و دكتر علي پور خليل مدير عامل شركت ستارگان نوآور سپهر پارس در محل پژوهشگاه به امضاء رسيد.

1 نظر

  • با آرزوی موفقیت برای شرکت سپهر پارس، بهترین تولید کننده گاززدای غشایی
    در ایران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.