از دستگاه گاززدایی-گازدهی به آب در پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد

از دستگاه گاززدایی-گازدهی به آب در پژوهشگاه صنعت نفت رونمایی شد

به گزارش روابط‌ عمومي پژوهشگاه صنعت نفت، شركت دانش بنيان ستارگان نوآور سپهر پارس كه يكي از شركت‌هاي دانش بنيان مستقر در مركز نوآوري پژوهشگاه مي‌باشد توانست دستگاهي در مقياس صنعتي( حداقل 500 متر مکعب در ساعت) با هدف اكسيژن‌رساني به آب را به بهره‌برداري رساند.

بر پايه اين گزارش، دستگاه اكسيژن‌دهي به آب براي صنايع مختلف نظير نفت، شيلات، كشاورزي و تصفيه آب قابل استفاده مي‌ باشد.

بر همين اساس اين دستگاه با افزايش بهره‌وري و كارايي سيستم‌ هاي موجود مي‌تواند علاوه بر صرفه اقتصادي و ارزآوري، باعث اشتغال‌زايي بيشتر در كشور شود.

بر اساس اين گزارش، پژوهشگاه صنعت نفت با در اختيار قرار دادن امكانات ،تجهيزاتِ آزمايشگاهي و كارگاهي و همچنين حمايت‌هاي همه جانبه بستر لازم جهت ساخت و راه‌اندازي اين دستگاه را در اختيار اين شركت دانش بنيان قرار داده است.

همچنين به گفته مدير اين شركت دانش بنيان، پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده بيشتر صنايع مختلف از دستگاه اكسيژن‌دهي، اقدامات موثري را در زمينه بازاريابي و ارتباط با صنايع در برنامه‌هاي خود قرار داده است و با شركت دانش بنيان ستارگان نوآور سپهر پارس تعاملات خود را در اين زمينه گسترش بخشيده است.

شايان ذكر است كه مديريت پژوهشگاه در تلاش است تا با حمايت‌هاي همه‌جانبه از چنين دستاورد‌هاي دانشي، بستر مناسبي را براي حل معضلات صنعت بزرگ نفت فراهم كند.

  بازدید سفیر عربستان سعودی از غرفه شرکت ستارگان نوآور سپهر پارس در نمایشگاه بین المللی نانو فناوری 1402
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.